Tuan Giao-Son La - Reisverslag uit Sơn La, Vietnam van Geert Jan, Henk, Herman, Jan, Roelof, Joost - WaarBenJij.nu Tuan Giao-Son La - Reisverslag uit Sơn La, Vietnam van Geert Jan, Henk, Herman, Jan, Roelof, Joost - WaarBenJij.nu

Tuan Giao-Son La

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan, Henk, Herman, Jan, Roelof, Joost

19 Oktober 2012 | Vietnam, Sơn La

VERSLAG 19 okt,
Henk,
PRACHTIGE MENSEN EN FLUISTER FIETSEN

Na een nacht op bedden met het comfort van een kartonnen doos onder een brug en een westers dubbel ontbijt bij de local Hong Ky verlaten we de brommerstad TUAN GAIO en gaan we op weg naar SON LA, ca 90 km achter een licht mistige horizon.
In het eerste dal grazen de waterbuffels al rustig op de geoogste sawa's. De opkomende zon, die de nevel doorbreekt, geeft deze vallei een betoverend en mystiek licht. Het organische landschap ademt rust.
De reisgids schrijft over een zeer zware etappe. We beginnen met de eerste klim van de dag, een pasje van ca 1425 m + NAP. Boven, bij de eerste Cola, viel het ons allen wel mee. We dalen en maken een kort filmpje met Herman in de hoofdrol. We genieten weer volop. De mensen vind ik boeiend. De vrouwen zijn gracieus, bewegen soepel en zijn mooi gekleed. Met trots wordt de plaatselijke klederdracht gedragen.
Vandaag is de weg niet besmeurd met kleipudding. Dit betekent dat de fietsen schoon zijn en blijven. Er kraakt vandaag niets, de12 Swalbe banden zoeven over het gladde asfalt. Een mediterend effect, prachtig een extra dimensie.
We passeren een stel honden. Deze honden wachten eerst timide tot dat Roelof is gepasseerd en richten dan de aanval op Herman en Henk.
Gezamenlijk produceren Henk en Herman bijna evenveel decibels als Roelof. De honden wijken, phhhh.
In TAUN CHAU wordt het pauzeren verzorgd door twee gelegenheden. De middag verloopt soepel.
Onderweg passeren we een lokaal ruraal voetbalveldje zonder kantbelijning. De grasmat is dermate praktisch dat intensief maaien volstrekt niet aan de orde is.
De jongens zijn slank en behendig, De meesten spelen blootsvoets. Er zijn bevoorrechte jongens al in het bezit van 1 voetbalschoen. Op het speelveld lopen ook enige koeien. Behendig worden deze tegenspelers omspeeld. Er wordt gescoord, we hebben geapplaudisseerd.
Aangekomen in het hotel hebben we kamers die bereikbaar zijn met 8 trappen, er is geen lift. Ik vond deze trappen even zwaar als de eerste pas van de dag
Er is feest in het hotel. We mogen eten in de feestzaal. Het is dag voor de vrouwen. We zijn benieuwd hoe ze in Vietnam een feestje vieren. Er komen dames in klederdracht, maar de meesten dragen westerse kleding. Het feest begint met toespraken waar niemand naar luistert. Vervolgens wordt door een slechte installatie een oorverdovend lawaai geproduceerd. Herman, die veel verstand heeft van feest vieren, is volstrekt niet onder de indruk en helpt Henk op weg met de dagelijkse website editie.
Morgen weer vroeg op en weer een 100 km dichter bij HANOI.

Ons dagfilmpje is te downloaden met:

• 19 Oktober 2012 - 16:21

Geert Jan, Henk, Herman, Jan, Roelof, Joost :

Dag allemaal

Vandaag leek het wel alsof wij kijkers mee konden fietsen.
    Hoe kom je aan die leuke muziek Herman.
    Henk jouw sfeerimpressies zijn heel speciaal.
    Krijg hier goede zin van
    Liefs speciaal voor Joost

Maria

• 19 Oktober 2012 - 16:36

Arnold Ozinga:

Weer een mooi verslag met als titel "prachtige mensen en fluisterfietsen". Een hele mooie rustige en relaxte etappe dus. Alleen die honden die de aanval willen openen, zijn dan wel een beetje een dissonant, lijkt mij.
    Had jij niet dat fluitje bij je Herman, waarmee je voor het menselijk oor onhoorbare geluiden kunt produceren, maar dat door honden wel gehoord wordt en wel zo dat ze onmiddellijk afdruipen met de staart tussen de benen ? Of ligt dat nog thuis in Exloo ?
    We wensen jullie nog hele fijne dagen en weinig honden toe op jullie weg ( worden honden in Vietnam ook gegeten zoals in China ? Dat helpt missschien ).
    Hartelijke groeten, Arnold & Margo

Tags: Henk

Geert Jan, Henk, Herman, Jan, Roelof, Joost

In 2009 en 2011 werden twee bijzondere fietstochten georganiseerd onder het motto bridging communities, bridging continents. De eerste tocht ging van Rome naar Mecca en de tweede van Amman-Aqcaba naar Rome. Voor meer info zie de websites: http://www.cycletourromemecca.nl en http://www.cycletourmeccarome.nl De huidige tocht, ook wel de kleurrijke route geheten, zal 6 van de deelnemers van de vorige tocht(en) van Kunming, China, naar Hanoi (Vietnam) voeren. Het zijn Geert Jan Olsder uit Delft Henk Holstein uit Ter Apel Herman van Kesteren uit Exloo Jan Keesen uit Heiloo Roelof ten Doesschate uit Groesbeek Joost Meuwese uit Heilig Land Stichting. Op 3 oktober vertrekken we uit Amsterdam. Op 30 oktober zullen we daar weer terugkeren met naar wij hopen een inspannende, intensieve, indruksvolle, fietsreis.

Actief sinds 22 Sept. 2012